Ferrari F430

Challenge ~Ferrari Munsterhuis~
    Bouwjaar 2006
    Kilometerstand 7.040 km
    Brandstof Benzine
    Transmissie Automaat
    Specificaties
    Kenteken
    NL
    146831
    CarrosserieCoupe
    Bouwjaar2006
    KleurRosso Scuderia (licht rood)
    BrandstofBenzine
    EnergielabelG
    TransmissieAutomaat
    BekledingAlcantara
    Aantal cilinders8
    Aantal deuren2
    BTW/Marge regelingBTW is aftrekbaar
    Cilinderinhoud4308 CC
    Omschrijving

    Deze F430 Challenge is direct beschikbaar. Voorzien van twee spoilers en een extra set wielen.

    De F430 Challenge, de 8-cilinder berlinetta-afgeleide wedstrijdauto die vanaf het seizoen 2006 zal deelnemen aan de Ferrari Challenge Trofeo Pirelli. Ferrari heeft ook de sterke band tussen zijn GT- en sportdivisies opnieuw bevestigd met de nieuwe F430 Challenge, die speciaal is ontworpen om aan de verwachtingen van zijn sportievere klanten te voldoen.

    De F430 Challenge behoudt hetzelfde algemene uiterlijk en dezelfde 490 pk-motor als de wegversie. Het bevat echter ook een groot aantal belangrijke baangerichte aanpassingen en een groot aantal nieuwe functies die niet te zien zijn in de auto die momenteel wordt gebruikt in de serie, de 360 ​​Challenge, die hij volgend seizoen op het circuit vervoegt en in 2007 volledig vervangt. intensieve reeks ontwikkelingstests op Fiorano en andere prestigieuze circuits hebben ook de talenten van de F430 Challenge aangescherpt. In feite biedt het een verbluffende reeks functies die zeker de goedkeuring van zijn chauffeurs zullen krijgen. Zoals altijd is de overstap vanuit de Formule 1 belangrijk, vooral wat betreft het remsysteem dat gebruik maakt van koolstofkeramisch materiaal (CCM) - een primeur voor een Ferrari-sportwagen.

    Vanaf het begin was er in de Ferrari Challenge een auto gekozen uit het straatgamma, in de wetenschap dat de GT-auto's die in Maranello worden geproduceerd een sportieve ziel hebben en geweldig zijn om mee te racen. De huidige F430 past zeker in dit profiel: de 490 pk V8-motor is strikt standaard, net als de algemene structuur van de auto. Desalniettemin zijn er een groot aantal wijzigingen aangebracht met het oog op racen, te beginnen met veiligheidselementen. Er is een volledige rolkooi in de cockpit, een racestoel en hoofdsteun, vierpuntsveiligheidsgordel en vanaf seizoen 2008 bevestigingspunten voor het nu verplichte "HANS"-systeem. Dankzij een programma van gewichtsvermindering, dat zowel de carrosserie als de mechanische componenten beïnvloedt, waaronder het gebruik van een Lexan voorruit en koolstofvezel in de luchtinlaatafdekking, is het gewicht van de F430 Challenge gedaald tot 1.225 kg in raceklare trim. Het is speciaal voor de taak ingesteld, met aanpassingen aan de torsiestaven, de stijfheid van de veren, terwijl de dempers zijn gekalibreerd voor wedstrijdgebruik.

    De auto staat op 19 inch velgen, met centrale bevestiging, wat zorgt voor snelle wielwissels, geholpen door een pneumatisch kriksysteem en de Pirelli slick-banden zijn speciaal gemaakt door het Milanese bedrijf om een ​​constant niveau van hoge prestaties te behouden, gecombineerd met een goede duurzaamheid . In feite kunnen er slechts twee sets banden worden gebruikt voor de duur van een raceweekend. Sinds 2006 maakt de F430 Challenge gebruik van remmen die profiteren van koolstof-keramische technologie (CCM), afgeleid van het gebruik ervan in de F1. Dit technische voordeel maakt de auto nog veiliger. De versnellingswisseling heeft ook zijn elektronische bediening geërfd van F1 en de overbrengingsverhoudingen voor de vijfde en zesde versnelling zijn anders dan die in de wegversie, net als de eindaandrijving, om de motorprestaties te verbeteren, met verbeterde acceleratie zonder de topsnelheid die kan oplopen tot 280 te benadelen km/u op het rechte stuk bij Monza. Verdere technische aanpassingen zijn onder meer een ultralicht uitlaatsysteem, dat in het midden is verhoogd, terwijl de ventilatieopeningen eromheen ook zijn aangepast om de stroom van ontsnappende warme lucht te verbeteren. De cockpit is voorzien van een digitaal kleurendisplay, een stuur met snelsluiting om het in- en uitstappen te vergemakkelijken, dat is uitgerust met knoppen voor radiocommunicatie tussen auto's en pits en een snelheidsbegrenzer in de pitlane. Hoewel het niet zichtbaar is, is het telemetriesysteem even essentieel dat coureurs en ingenieurs elke ronde tot in het kleinste detail kunnen bestuderen: dit is handig voor experts om vergelijkende gegevens te bestuderen en het is van vitaal belang voor beginners die hun rijstijl kunnen verbeteren door elke hoek op de weg te analyseren. computerscherm.

    voor meer informatie kunt u contact opnemen via:
    074-2555370, u kunt vragen naar
    Rik Hettema r.hettema@munsterhuis.nl
    Wouter Struik w.struik@munsterhuis.nl

    Opties
    Airbag bestuurder
    Airbag passagier
    Airco (automatisch)
    Alarm klasse 1(startblokkering)
    Anti Blokkeer Systeem
    Keramische remschijven
    Inruilwaarde berekenen